Strona główna/Urban Lab/Przedsiębiorczy Racibórz/Czy wiesz jakie dane powinna zawierać nowa ewidencja czasu (..)

Czy wiesz jakie dane powinna zawierać nowa ewidencja czasu pracy?

2019-02-13
Dnia 1.01.2019 r. na mocy weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej, która dotyczy m.in. skrócenia okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją. W aktualnej ewidencji czasu pracy została zwiększona liczba danych, które musi zawierać.   Nowa ewidencja czasu pracy powinna zawierać:
  • liczbę przepracowanych godzin oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy;

  • liczbę godzin przepracowanych w porze nocnej;

  • liczbę godzin nadliczbowych;

  • informację o dniach wolnych od pracy, z oznaczeniem tytułu ich udzielenia;

  • liczbę godzin dyżuru oraz informację dotyczącą godziny rozpoczęcia i zakończenia dyżuru, a także z informacją miejsca jego pełnienia;

  • informację dotyczącą rodzaju i wymiaru zwolnień od pracy;

  • informację o rodzaju i wymiarze innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy;

  • informację o wymiarze nieusprawiedliwionych nieobecności w pracy;

  • informację o czasie pracy pracownika młodocianego przy pracach wzbronionych młodocianym, których wykonywanie jest dozwolone w celu odbycia przez nich przygotowania zawodowego.

do góry