Strona główna/Urban Lab/Aktualności/Archiwum/Konferencja podsumowująca projekt pn. „Standardy (..)

Konferencja podsumowująca projekt pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie”

2023-09-22
W piątek 15 września 2023 r. wiceprezydent Dawid Wacławczyk wraz z pracownikami Wydziału Rozwoju, Wojciechem Hipnarowiczem i Krzysztofem Szczuką wzięli udział w konferencji podsumowującej wieloletni projekt pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie”. Gospodarzem wydarzenia było Planetarium Śląskie w Chorzowie. Głównym celem projektu było wsparcie prezydentów, wójtów, burmistrzów, kadry kierowniczej oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego w tematykę inwestycyjną, podniesienie poziomu ich wiedzy oraz podniesienie jakości obsługi inwestora w gminach regionu. Aż 46 gmin z całego regionu w tym Racibórz, otrzymały certyfikaty z rąk marszałka województwa Jakuba Chełstowskiego i przewodniczącego sejmiku, prof. Marka Gzika. Wiceprezydent Dawid Wacławczyk podczas swojej wypowiedzi wyjaśnił, jak wielkie znaczenie dla gmin miał udział w tym projekcie. Dla Miasta Racibórz bardzo ważne jest wspieranie tego typu przedsięwzięć. Tutaj warto wspomnieć o szkoleniach i wizytach studyjnych, które w ramach wspomnianego wyżej projektu odbyły się w dniach 15-23 maja br. w Raciborzu i zgromadziły w sumie aż 70 samorządowców z miast i gmin z terenu województwa śląskiego oraz przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. Projekt „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” został zrealizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, a jego wartość wyniosła 2 mln zł, z czego 1,8 mln zł stanowiło dofinansowanie z UE. [gallery ids="11295,11296,11297,11298,11299,11300"]
do góry