Zapraszamy do włączenia się w realizację drugiej edycji budżetu obywatelskiego.
[divider height="30"]
Etap 1: zgłaszanie propozycji zadań - 1 maja - 10 czerwca
- Propozycję projektu do budżetu obywatelskiego może zgłosić każdy mieszkaniec Raciborza, który ukończył 18 lat. W tym roku mieszkaniec nie musi być zameldowany na terenie Raciborza, wystarczy, że oświadcza, że mieszka pod danym adresem.
- Każda propozycja musi być poparta podpisami co najmniej 20 mieszkańców, którzy ukończyli 16 lat.
- Propozycje projektów zgłaszane są na formularzu dostępnym na stronie internetowej
www.raciborz.pl (zakładka budżet obywatelski) oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Racibórz.
- Wypełnione formularze należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres Urzędu.
Etap 2: weryfikacja projektów - 15 czerwca - 31 sierpnia
- Zgłoszone projekty podlegają weryfikacji przez wespół weryfikacyjny na podstawie Regulaminu.
- Każdą propozycję projektu można 1 raz poprawić, w ramach korekty nie można zmieniać funkcji projektu. O ewentualnych błędach w projekcie poinformuje zespół weryfikacyjny.
Etap 3: głosowanie - 17 - 30 października
- Lista projektów podlegających głosowaniu zostanie umieszczona na stronie internetowej
//www.raciborz.pl
- Głosowanie odbywać się będzie za pomocą strony internetowej, na którą będzie można zalogować się w przygotowanych punktach do głosowania oraz w każdym innym dowolnym miejscu.
- Do głosowania uprawnieni są wszyscy mieszkańcy Raciborza, którzy ukończyli 16 lat.
- Każdy głosujący, poddając weryfikacji swój nr PESEL, może oddać 1 głos na projekt lokalny właściwy dla swojej strefy zamieszkania i 1 głos na projekt ogólnomiejski.
- Mieszkańcy niezameldowani w Raciborzu lub tacy, którzy nie radzą sobie z obsługą strony internetowej mogą oddać swój głos na papierowej karcie do głosowania w Wydziale Rozwoju UM Racibórz.
- Promocją poszczególnych projektów zajmuje się Zgłaszający projekt, zaś jej forma, zakres i rodzaj z uwzględnieniem przepisów prawa uzależniona jest wyłącznie od kreatywności Zgłaszającego.
Etap 4: ogłoszenie wyników głosowania - 9 listopada
- Wyniki głosowania opublikowane zostaną ma stronie internetowej
//www.raciborz.pl oraz podczas spotkania w Sali Kolumnowej UM Racibórz.
Etap 5: realizacja projektów
- Zadania z najwyższą liczbą głosów, aż do wyczerpania środków w budżecie obywatelskim, będą przeznaczone do realizacji w 2017 roku.
- Projekty poddane głosowaniu, które nie uzyskają min. 50 głosów nie będą realizowane.
Więcej szczegółów:
//www.raciborz.pl/dla_mieszkancow/Budzet_obywatelski