Strona główna/Urząd/Aktualności/Wiadomości Urzędu Miasta/Raciborski magistrat stawia na kompetencje

Raciborski magistrat stawia na kompetencje

2016-03-10
 

Zarządzanie dużym, liczącym ponad pięćdziesiąt tysięcy mieszkańców, miastem, nie jest prostą sprawą. Ratusz musi monitorować, koordynować, wydawać decyzje dotyczące setek spraw, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na życie raciborzan. Inwestycje, zagospodarowanie odpadów komunalnych, wykształcenie naszych dzieci, wydawanie dowodów osobistych, troska o czyste powietrze, to tylko wierzchołek góry lodowej, którą na swoje barki bierze każda gmina.

 

Realizacja wszystkich tych zadań wymaga wykwalifikowanych, kompetentnych i zaangażowanych pracowników. Co więcej, pracownicy magistratów muszą stale podnosić poziom swoich umiejętności. Zmieniają się bowiem warunki, w których żyjemy, zmienia się stan prawny. Ocenia się, że w naszym kraju co roku jest uchwalane, uchylane lub nowelizowane ponad 1000 aktów prawnych o randze ustawy. Wiele z tych ustaw dotyka spraw związanych z samorządem terytorialnym. Zmieniają się także technologie – komputery, które 15 lat temu przeliczały różnego rodzaju wnioski, dzisiaj są już zabytkami techniki. Doskonalenie swoich umiejętności zawodowych należy w myśl ustawy o pracownikach samorządowych do obowiązków osób zatrudnionych w urzędach. Z tego powodu magistraty organizują dla swoich pracowników różnego rodzaju szkolenia.

Warsztaty dla pracowniów magistratu zorganizowano w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Takie działania podejmuje również raciborski ratusz. Niezwykle istotne jest, by szkolenia tego typu były celowe. Miasto Racibórz z tego powodu organizuje dla swoich pracowników warsztaty, które pozwolą na określenie, jakie umiejętności powinni rozwijać, jakich szkoleń potrzebują i jak powinni planować swoją karierę zawodową. Warsztaty pozwolą ponadto zdiagnozować jakie są mocne i słabe strony magistratu i jakie działania należy podjąć, by wyeliminować niedoskonałości. Spotkania, którym towarzyszyć będzie ankietyzacja będą prowadzone zgodnie ze wszelkimi normami, którymi obwarowane są badania społeczne (ochrona danych osobowych, kwestie związane z etyką). Dzięki realizacji projektu obejmującego cykl 7 spotkań urząd będzie dysponował cenną wiedzą, na bazie której będzie rozbudowywana kultura organizacyjna urzędu. W konsekwencji przyniesie to podniesienie poziomu satysfakcji pracowników i poprawę jakości obsługi klienta administracji samorządowej.

do góry